D.U.K.



1.Kas yra inovacija? Kaip ją reikėtų suprasti ir vertinti?

Atsakome:

Inovacinė veikla – naujų arba patobulintų produktų ar procesų (arba jų derinių), kurie reikšmingai  skiriasi nuo ankstesnių subjekto produktų ar procesų, kūrimo ir diegimo į rinką veikla.

Paslaugos inovacija – keičianti naudotojų būseną nemateriali veikla, kuri kuriama ir naudojama tuo pat metu (pvz.: aptarnavimo, remonto ar gamybos paslaugos kitiems gamintojams, buitinės paslaugos asmenims ar tobulinimo, mokymo, konsultavimo ir pan. paslaugos) ir kuri reikšmingai skiriasi nuo anksčiau šio veiklos subjekto teiktų paslaugų.

Prekės inovacija – naujų savybių ir (arba) naują paskirtį turintis materialusis objektas ar tam tikras intelektinis produktas, kurie turi ar gali turėti paklausą ir kuriems gali būti nustatytos nuosavybės teisės.

Produkto inovacija – naujų savybių ir (arba) naują paskirtį turinti prekė ar paslauga, kurios reikšmingai skiriasi nuo ankstesnių veiklos subjekto prekių ar paslaugų ir kurios yra pateiktos rinkai.

Proceso inovacija – naujas arba patobulintas vienai ar kelioms veiklos funkcijoms skirtas procesas, reikšmingai besiskiriantis nuo ankstesnių subjekto naudotų veiklos procesų.

Išskiriami šie projektų inovatyvumo vertinimo kriterijai:

  1. naujumas;
  2. teigiamas poveikis aplinkai ir klimatui;
  3. skaitmeninimas;
  4. teigiamas poveikis socialinei ekonomikai (jei vertinamas socialinių projektų inovatyvumas).

Inovatyvumo vertinimas yra apskaičiuojamas pagal formules ir vertinimas inovatyvumo lygis.

Daugiau informacijos rasite čia.


2. Kada galima verslui pretenduoti į verslo pradžią, o kada į verslo plėtrą?

Atsakome:


3. Kaip reikėtų pateikti komercinius pasiūlymus? Ką reikėtų žinoti juos teikiant kartu su paraišką?

Atsakome: 

Teikiant Vietos projektą svarbu pagrįsti išlaidas, jog šios neviršija vidutinių rinkos kainų. Tai galima padaryti šiais būdais:
  • Administruojančių institucijų patvirtintais arba nepriklausomų ekspertų nustatytais įkainiais, kurie yra viešai skelbiami;
  • Atliktų darbų prekių ar paslaugų pirkimų arba viešųjų pirkimų dokumentais;
  • Pateikiant komercinius pasiūlymus. Pastariesiems keliamos taisykles:

Plačiau apie išlaidų pagrindimą galite skaityti čia.


4. Kaip vyksta išlaidų išmokėjimas patvirtinus projektą? Kaip galime planuoti išmokėjimus?

Atsakome: 

Vietos projektui įgyvendinti galimi pasirinkti išlaidų mokėjimo būdai:

  • Išlaidų kompensavimas;
  • Sąskaitų apmokėjimas;
  • Išlaidų kompensavimas su avansu. Tai dažniausiai pasirenkamas būdas tarp Vietos projekto vykdytojų. Pasirenkant šį būdą svarbu žinoti tam tikras taisykles planuojant išlaidas ⬇️.

Daugiau informacijos apie aptartą ir kitus išlaidų mokėjimo būdus galite skaityti čia.


5. Kaip reikia teisingai viešinti projektą?

Atsakome: 

Visą aktualią informaciją apie viešinimą, pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones įgyvendinantiems projektams, galite rasti čia.

Informaciją apie viešinimą, įgyvendinantiems projektus pagal Lietuvos kaimo plėtros 2023–2027 metų programos priemones, pateikiame šioje nuorodoje puslapio pabaigoje bei santraukoje žemiau ⬇️.


6. Kokie požymiai rodo neteisėtas sąlygas paramai gauti? Kaip tai yra vertinama?

Atsakome:

Paraiškos vertinimo, projekto administravimo arba priežiūros metu, remiantis turimais duomenimis, turi būti išnagrinėti projekto galimi ryšiai nustatant, ar egzistuoja šie rizikos kriterijai:

  • projekto (projektų) įgyvendinimo vieta (geografinis ryšys);
  • projekte (projektuose) numatyta vykdyti arba vykdoma veikla (ekonominis ryšys);
  • susiję asmenys, susiję projektai, partnerinės įmonės (teisinis ir (arba) asmeninis ryšys);
  • projekto funkcinis nesavarankiškumas (funkcinis ryšys).

Visa informacija apie dirbtinai sukurtas sąlygas paramai gauti metodikoje.


7. Ar reikia saugoti projekto dokumentus? Kaip ilgai juos reikia saugoti?

Atsakome:

Vietos projekto vykdytojas privalo saugoti dokumentus, susijusius su vietos projekto įgyvendinimu, nuo vietos projekto paraiškos pateikimo iki vietos projekto kontrolės laikotarpio pabaigos.

Paramos gavėjas privalo saugoti:

  • paramos paraiškos ir jos priedų kopijas;
  • paramos sutarties, kai tokia sutartis sudaroma, ir visų paramos sutarties pakeitimų originalus;
  • išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus bei mokėjimo prašymų kopijas;
  • susirašinėjimo su Mokėjimo agentūra dokumentus;
  • viešųjų pirkimų arba pirkimų vykdymo dokumentų originalus arba kopijas;
  • įgyvendintų viešumo priemonių įrodymų dokumentus;
  • kitus su paramos paraiška ir projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus;
  • visą su paramos paraiška ir suteikta parama susijusią informaciją ir dokumentus ne trumpiau kaip 10 metų nuo paramos suteikimo dienos, jei priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta, kad teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba.

Daugiau informacijos apie dokumentų saugojimą čia.


8. Kokie svarbiausi kvietimo dokumentai 2023 -2027 m. Strategijoje?

Atsakome: